نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2780
-
الف
+

اماکن اسلامی افغانستان به فهرست میراث جهانی اضافه شد

سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ  (آیسسکو) تعدادی از مکان های اسلامی افغانستان را به فهرست میراث های اسلامی جهان اضافه کرد.

به گزارش آی فیلم 2، سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ «آیسسکو» (ICESCO) با انتشاربیانیه ای اعلام کرد: این نهاد، جایگاه های تاریخی مذهبی افغانستان را شامل ۶۶ جایگاه جدیدی کرده است که به زودی به فهرست میراث های اسلامی جهان اضافه می شوند.

در کنار افغانستان جایگاه های مذهبی کشورهای مختلف اسلامی از جمله فلسطین، عراق، بورکینافاسو و اردن در این جمع قرار خواهند گرفت.

۲۲ ساحه از این مکان‌ها در افغانستان، امارات، فلسطین، یمن، مراکش و عمان به میراث جهانی اسلامی اضافه شده، در حالی که ۴۴ مکان باقیمانده در فلسطین، عمان ، عراق ، بورکینافاسو، اردن و کویت، در لست اولیه قرار گرفته اند.

در بیانیه اخیر آیسسکو با اشاره به اینکه که تصمیم مذکور در سومین جلسه فوق العاده مجازی کمیته میراث جهانی اسلامی که روز پنجشنبه برگزار شده ، گرفته شده است، آمده است: در این اجلاس، این کمیته چندین توصیه را صادر نموده که شامل اتخاذ ابتکار آیسسکو در مورد برگزاری ماه میراث جهانی اسلامی سالانه نیز بوده است.

به نقل از شفقنا ، این اقدام شامل سپردن یک نهاد برای بررسی میزان خسارت وارده به میراث و موسسات فرهنگی در قره باغ آذربایجان به دبیرخانه عمومی است.

سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ  (آیسسکو) (ICESCO) سازمانی تخصصی است که تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی (OIC) فعالیت می کند و در زمینه های آموزش ، علوم ، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی و به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو به فعالیت مشغول است. 

 مقر آیسسکو در رباط پایتخت مراکش قرار دارد و ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند. این سازمان تاکنون مبادرت به گشایش دو دفتر منطقه‌ای در شارجه امارات  و تهران کرده است.

در پیوند با این خبر بخوانید :

ولایت زیبا و تاریخی «غزنی» مهد دانشمندان بزرگ تاریخ را بیشتر بشناسید + تصاویر

تجلیل از ششمین سالگرد انتخاب غزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر